Klantverhaal: Als ik nou eens eerder kon stoppen met werken…

‘Als ik nou eens kon stoppen met werken?’

Met een zucht trekt José de voordeur achter zich dicht.
Een flauw zonnetje achter een lichtgrijze wolk. De wolk vult haar hoofd. Zoals op elke nieuwe werkdag.
‘Niet zeuren. Je hebt werk!’ spreekt José zichzelf streng toe. ‘En bovendien… je hoeft nog maar vier jaar tot je pensioen.’
Vier jaar… Niet hardop uitspreken. Dan voelt het als veertig.

José is 63. Opgeleid bij het bedrijf waar ze al meer dan dertig jaar werkt. Ze heeft complexe veranderingen meegemaakt. En overleefd. Maar de automatiseringsslag van de laatste jaren is ook een slag voor haar. Nieuwe systemen. Nóg hogere verwachtingen. Meer moeten doen in gevoelsmatig minder tijd… José heeft er geen zin meer in. Als ze nou eens kon stoppen met werken?
De ‘eerder-stoppen-met-werken’-vraag drenst de hele dag door haar hoofd. Als een zeurend, klein kind dat pas ophoudt als het eindelijk een koekje of plakje worst gekregen heeft.

‘Ik moet er iets mee,’ zegt ze nog diezelfde avond tegen een vriendin.
‘Wat wil je horen?’ vraagt haar vriendin tactisch.
‘Nou eh… het liefst dat ik morgen kan stoppen!’ lacht José.
‘En als je het laat uitzoeken en je hoort dat het niet kan?’
‘Dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben,’ zegt José, dapperder dan ze zich voelt.

Haar leidinggevende begrijpt de situatie van José en laat haar contact opnemen met DURF…

Benieuwd of het José gelukt is om eerder te stoppen? Neem contact op met DURF!

Meer informatie? Neem contact op met Andrea, Bianca of Fred.

Wat klanten zeggen

Het is mooi te weten dat klanten onze diensten met een dikke voldoende beoordelen en ons aanbevelen bij anderen! Tevreden klanten, die het vertrouwen hebben gekregen om zelf beslissingen te DURVEN nemen die financiële gevolgen hebben. Daar doen we het voor!