Klantverhaal: Die reorganisatie zorgt voor slapeloze nachten!

‘Hoe was je weekend?’

Dagelijkse maandagvraag bij het koffiezetapparaat. Normaal praat Hans honderduit, maar nu staart hij wezenloos naar de machine die pruttelend zijn kopje vult. De geluiden versterken zijn stemming. Pruttelen, mopperen, koffiedik kijken. Zo’n dag.

Hans is halverwege de veertig en HR-medewerker. Een zelfstandige functie die hem op het lijf geschreven is. Maar nu loopt hij tegen de grenzen van zijn kunnen aan. Het bedrijf heeft een reorganisatie aangekondigd. Vanaf dat moment stokt zijn normale werk. Medewerkers s buitelen over hem heen met financiële en juridische vragen. Hans slaapt slecht en staat op het punt zijn eigen ziekteverzuim te registreren…

Zijn vriend ziet hem thuis wegkwijnen. ‘Je lijkt wel een hangplant die al een maand geen water gekregen heeft.’

De grappig bedoelde opmerking komt niet aan. Hans’ hoofd zit te vol. Alsof zijn vriend niks gezegd heeft, zegt hij: ‘Het kan zo niet langer! Wat moet ik doen?’

‘Misschien wel niks, ik bedoel… even pauze nemen… korte vakantie. Zoiets?’

‘En als ik dan terugkom, is de berg werk helemaal op Himalaya-hoogte,’ zegt Hans. ‘Nee, ik ga morgen naar mijn directeur. Het probleem neerleggen waar het hoort. Die aap moet zo snel mogelijk van mijn schouder.’

Na overleg met de directie besluiten ze DURF in te schakelen om het personeel te helpen de financiële consequenties in kaart te brengen van het dreigende ontslag.

Nieuwsgierig hoe het personeel deze dienst heeft gewaardeerd? DURF vertelt het graag.

Meer informatie? Neem contact op met Andrea, Bianca of Fred.

Wat klanten zeggen

Het is mooi te weten dat klanten onze diensten met een dikke voldoende beoordelen en ons aanbevelen bij anderen! Tevreden klanten, die het vertrouwen hebben gekregen om zelf beslissingen te DURVEN nemen die financiële gevolgen hebben. Daar doen we het voor!