Klantverhaal: ‘Morgen naar de bedrijfsarts…’

‘Gaat het wel?’

‘Natuurlijk. Moet ook hè… ik kan die kinderen toch niet laten zitten…’
Door het open raam klinkt het joelende geluid van spelende kinderen op het schoolplein.

De volgende dag zit Anne (63) niet meer in de personeelskamer. En de week erna ook niet. Intussen is ze al maanden ziek thuis. Het helpt niet dat ze haar klas niet kan loslaten. Ze hoort wisselende verhalen over de invalleerkracht. Anne roert wezenloos in haar koffiekopje. ‘Morgen naar de bedrijfsarts,’ zucht ze. Afkeuring dreigt. En dan?

De bedrijfsarts adviseert een re-integratietraject. Maar Anne heeft van dichtbij gezien hoe moeilijk dat is voor al wat oudere leerkrachten. Daarom vraagt ze een gesprek met haar bestuur aan. Dat springt proactief bij. Hun uitgangspunt is gebaseerd op ‘de menselijke maat’ en niet op regeltjes en zeven cijfers achter de komma. Wat een opluchting!

Maar er is meer voor nodig. Anne heeft de stoute schoenen aangetrokken en wil nu echt alles weten. Ze heeft zich gewapend tegen eventueel slecht nieuws. Anne wil weten of ze met ingang van nu kan stoppen met werken. En wat dat dan betekent voor haar pensioenopbouw. Ook wil ze inzicht in de scenario’s ‘gevolgen van doorwerken tot haar AOW-leeftijd’ en ‘financiële gevolgen van een WIA-uitkering’.

Het bestuur laat dat snel voor haar uitzoeken. Het antwoord verrast Anne…

Het verrassende antwoord ook weten? Neem contact op met DURF

Meer informatie? Neem contact op met Andrea, Bianca of Fred.

Wat klanten zeggen

Het is mooi te weten dat klanten onze diensten met een dikke voldoende beoordelen en ons aanbevelen bij anderen! Tevreden klanten, die het vertrouwen hebben gekregen om zelf beslissingen te DURVEN nemen die financiële gevolgen hebben. Daar doen we het voor!